Till navigation Till innehåll (s)

Säkra meddelanden 

Med hjälp av Säkra meddelanden kan du som invånare i Sollentuna kommun ta emot och svara på meddelanden med känslig information från kommunen på ett säkert och lagenligt sätt.

För att kunna ta emot ett säkert meddelande behöver du en e-postadress och en e-legitimation (BankID, Mobilt BankID eller Freja ID). Har du inte en e-legitimation finns det några olika sätt att få en. Via den här länken kan du läsa mer om e-legitimation.

Ditt meddelande kan läsas från dator, läsplatta och på en mobil enhet. Du har möjlighet att besvara meddelandet och att spara ner det till din enhet. Efter 60 dagar tas meddelandet bort.

Som mottagare av ett säkert meddelande ska du ha fått information av din kontakt på kommunen. Om du är osäker på om meddelandet verkligen är skickat av Sollentuna kommun, kan du kontrollera det genom att kontakta din kontaktperson eller handläggare i kommunen. Om du inte vet hur du kan nå rätt person kan kontaktcenter hjälpa dig, du når dem på telefon 08-579 21 000 eller e-post: kontaktcenter@sollentuna.se