Skogsbrand på Järvafältet – håll dig borta från området

En pågående brand på Järvafältet rör ett område med risk för oexploderad ammunition. Räddningsledaren uppmanar alla att undvika området och följa polisens instruktioner.

Brand på Järvafältet

Till navigation Till innehåll (s)

Ersättning och fakturering

På denna sida hittar du information om ersättning och faktureringsinformation för dig som är hemtjänstutförare i kommunen.

Ersättning för LOU-utförare

I följande fil hittar ni aktuella ersättningar till våra verksamheter som upphandlats enligt lag om offentlig upphandling (LOU):

Ersättning LOU

Fakturering

Fakturan kan skickas på olika sätt:

  • Elektronisk faktura. Du hittar mer information om detta på följande länk:

E-faktura

  • Via fakturaadress:
    Sollentuna kommun
    Skanning VOK1160-13
    191 86 Sollentuna

Använd beställningsreferensen VOK1160-13. Fakturering ska göras varje månad i efterskott.

Fakturaunderlag

Fakturan ska innehålla följande uppgifter:

  • Er referensperson (namn, telefonnummer, mejladress).
  • Ert organisationsnummer/F-skattenummer.
  • Utförd tjänst.
  • Datum/period för utförd tjänst.
  • Specificerade ersättningsanspråk. 
  • Eventuell avdragen rabatt eller prisjustering med förklaring.
  • Brukarens initialer och fyra första siffror i personnumret. Skriv inte ut fullständiga personuppgifter på fakturan. 
  • Fakturaunderlag från Phoniro Care i form av en PDF-fil. Denna kan hämtas tidigast den 10:e varje månad.

Fakturering vid sekretessmarkering

Vid utförda insatser för enskild som har sekretessmarkering ska faktura skickas månaden efter utförd tid till:

Sollentuna kommun
Skanning VOK1160-13
191 86 Sollentuna

På fakturan ska följande anges:

  • Ansvarig handläggare
  • SKR och enskildes födelseår - exempelvis SKR 1945
  • Utförare som verkställt insatserna
  • Antal utförda timmar eller dagar

Kvalitetspeng

Kraven för kvalitetspeng är högre än grundkraven i upphandlingen. Kvalitetspengen kan maximalt uppgå till 23 kronor per timme.

Kvalitetspengen kan betalas ut i två olika nivåer och baseras på tre olika kriterier. Utvärdering av uppfyllnad av krav sker i efterhand och baseras på resultaten under varje tertial (januari till april, maj till augusti och september till december).

Nivåer

  • Nivå 1: Genererar en kvalitetspeng på 10 kr per utförd timme. För att uppfylla kravet för att erhålla kvalitetspeng på nivå 1 ska kriterium 1 samt antingen kriterium 2 eller 3 vara uppfyllda.  
  • Nivå 2: Genererar en kvalitetspeng på 23 kr per utförd timme. För att uppfylla kravet för att erhålla kvalitetspeng på nivå 2 ska samtliga kriterier 1 till 3 vara uppfyllda. 

Kriterier 

Kriterium 1:

  • 80 procent av kunderna ska ha digitalt lås (initialt).
  • 80 procent av all utförd tid ska vara registrerad genom de digitala lås som finns installerade.

Kriterium 2:

  • Andelen utförd tid av anställda med anställningsformen tillsvidareanställning ska år ett överstiga 60 procent, år två överstiga 65 procent och år tre överstiga 70 procent.

Kriterium 3:

  • Andelen utförd tid som registreras av medarbetare med yrkestitel undersköterska ska år ett överstiga 55 procent, år två överstiga 60 procent och år tre överstiga 65 procent.