Information och rutiner
På denna sida hittar du information till dig som utförare samt de rutiner som vård- och omsorgsnämnden har.
Nya kontaktuppgifter, byte av verksamhetschef och IVO-tillstånd
Om du som chef har fått nya kontaktuppgifter eller om verksamheten har bytt kontaktuppgifter, mejlar du in dem till vok-avtal@sollentuna.se.
Vid byte av verksamhetschef ska vård- och omsorgskontoret alltid informeras. Informationen och nytt IVO-tillstånd ska mejlas in till vok-avtal@sollentuna.se.
Om verksamheten har en tillfällig verksamhetschef ska även detta meddelas vård- och omsorgskontoret. Den tillfälliga verksamhetschefen ska uppfylla de krav som IVO ställer.
Upprätta genomförandeplan
I enlighet med vad som framgår i förfrågningsunderlaget ska ni som utförare upprätta en genomförandeplan senast en månad efter att insatsen har verkställts. Genomförandeplanen ska alltid upprättat tillsammans med den enskilde och vid behov med dennes företrädare. Genomförandeplanen ska följas upp och revideras vid behov, dock minst två gånger per år.
När en genomförandeplan upprättas eller revideras ska den skickas till ansvarig LSS-handläggare genom verksamhetssystemet Pulsen Combine.
Rapportera förändringar av närvaro
Om en brukare inte deltar i er verksamhet under en längre period behöver ni rapportera detta till ansvarig LSS-handläggare. Ni behöver även rapportera om en brukare ett större eller mindre behov av insatsen än den är beviljad idag.
Hantering av LSS-akter
I följande dokument hittar du information om hur du som utförare ska hantera personakter.
Dokumentet är under uppdatering.