Till navigation Till innehåll (s)

Riktlinjer, rutiner & regler

Rutiner och riktlinjer för daglig verksamhet.

Synpunkter och klagomål

För vård- och omsorgskontoret är det viktigt med en god, säker och systematisk avvikelsehantering. Synpunkter och klagomål som kommer från brukare och kunder ger oss möjlighet att förebygga att missförhållanden uppstår samt att utveckla och förbättra verksamheten. Det bidrar till en trygg och säker vård och omsorg av hög kvalitet för våra kunder och brukare.

Blankett för hantering av synpunkter och klagomål som inkommit till vård- och omsorgskontoret och som rör utförare

Riktlinjer

Hälso- och sjukvård

Dessa riktlinjer är framtagna av medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) i Sollentuna kommun och gäller alla medarbetare inom den kommunala hälso- och sjukvården.

Riktlinjer för hälso- och sjukvård

Inhämtade av samtycke

Samtycke till uppföljning av social dokumentation och genomförandeplaner

 

Rutiner

Byte av verksamhetschef och IVO-tillstånd

Byte av VC och IVO-tillstånd

Ändring av bemanning

Rutin vid önskemål om göra avsteg från avtalad bemanning

Hantering av LSS-akter

Hantering av LSS-akter

Presentationsmaterial

Det är viktigt att informationen som vi delar ut till brukarna är korrekt, både på webbplatsen och i de fysiska presentationsbladen. 

Uppdatera informationsmaterial