Riktlinjer, rutiner & regler
Riktlinjer, rutiner och regler för boendestöd.
Synpunkter och klagomål
För vård- och omsorgskontoret är det viktigt med en god, säker och systematisk avvikelsehantering. Synpunkter och klagomål som kommer från brukare och kunder ger oss möjlighet att förebygga att missförhållanden uppstår samt att utveckla och förbättra verksamheten. Det bidrar till en trygg och säker vård och omsorg av hög kvalitet för våra kunder och brukare.
Riktlinjer
Inhämtade av samtycke
Samtycke till uppföljning av social dokumentation och genomförandeplaner
Rutiner
Byte av verksamhetschef och IVO-tillstånd
Ändring av bemanning
Rutin vid önskemål om göra avsteg från avtalad bemanning
Hantering av LSS-akter
Presentationsmaterial
Det är viktigt att informationen som vi delar ut till brukarna är korrekt, både på webbplatsen och i de fysiska presentationsbladen.
Uppdatera informationsmaterial
Regler
-