Cookies på den här webbplatsen används för att förbättra för dig som besökare och att optimera av webbplatsen. Läs mer om cookies

Agdas Hemtjänst och Service

Dela på sociala medier
Tipsa
Kontakt

Kontaktcenter

Välkommen att höra av dig till kontaktcenter. Vi hjälper dig!

Telefon: 08-579 210 00

Måndag - fredag, 08.00 - 17.00

Torsdagar tar vi emot besök fram till 18.30

kontaktcenter@sollentuna.se

Vi har specialkompetens inom demenssjukdomar, stroke, vård i livets slutskede och psykiska funktionshinder.

Vår inriktning är

Vi har specialkompetens inom demenssjukdomar, stroke, vård i livets slutskede och psykiska funktionshinder.

Så här kommer vi att planera din hemtjänst tillsammans med dig

Efter ett första möte med samordnaren utses en kontaktman. Tillsammans med dig och eventuellt även anhörig, samordnare och kontaktperson upprättas en genomförandeplan.

Den personal som kommer hem till dig har följande kompetens/utbildning

Vårdbiträdes- eller undersköterskeutbildning.

I övrigt vill vi lova dig

Att ge hjälp under trygga förhållanden och alltid bemöta er med respekt för självbestämmande och integritet. Vi kommer att lyssna noga på er och ta hänsyn till era önskemål och behov. Vi sätter alltid er och era behov i centrum.

Vi använder följande underleverantörer

Matlåda: Percy´s.

Vi kan tala följande språk förutom svenska

Flera i personalen: Engelska.

Någon enstaka i personalen: Finska, eritreanska, polska, persiska, ryska, tyska och grekiska.

Kvalitetsområden

Kontinuitet

Vi arbetar i små arbetsgrupper och är så få personal som möjligt kring varje kund. Din kontaktman står för huvuddelen av hjälpinsatserna. Vid kontaktpersonens frånvaro får du en vice kontaktman. Vi kommer att se till att det är samma personer som kommer tillbaka till er så att ni känner er trygg och bekväm.

Flexibilitet

Utifrån biståndsbeslutet bestämmer du själv vilka tider du vill ha hjälp. Gällande serviceinsatser kan vi vid till exempel akut behov av hjälp med tvätt utföra detta samma dag.

Självbestämmande och integritet

Vi bemöter med respekt för självbestämmande och integritet. Vi kommer att lyssna noga på er som använder våra tjänster och ta hänsyn till era önskemål och behov. Vi arbetar i ert hem på era villkor. Skulle du till exempel inte vara nöjd med din kontaktman så utser vi en ny.

Trygghet

Samtliga anställda har tystnadsplikt. Vi anställer endast skötsamma och ordentliga personer, exempelvis tar vi alltid två referenser. Vår personal har alltid fotolegitimation. Era nycklar förvaras på ett säkert sätt. Ni får både muntlig och skriftlig information om arbetsrutiner, viktiga telefonnummer och arbetsuppgifter på personal och kontaktman, samt annan information om företaget. 

Social samvaro och aktiviteter

Om du är beviljad ledsagning kan vi hjälpa dig med promenader eller att planera och följa med till exempelvis dagverksamhet eller sjukvårdsinrättningar. Vi vill ha god kontakt med dig och dina anhöriga.

Mat och måltider

Näringsrik mat och trevlig dukning är viktigt för att måltiderna ska bli en trevlig stund på dagen. Vi hjälper dig med inköp eller leverans av matlåda.

Publicerad: 18 september 2019