Cookies på den här webbplatsen används för att förbättra för dig som besökare och att optimera av webbplatsen. Läs mer om cookies

Snabba svar och gott bemötande i Sollentuna kommun

Kommun & politik

Dela på sociala medier
Tipsa
Kontakt

Kontaktcenter

Välkommen att höra av dig till kontaktcenter. Vi hjälper dig!

Telefon: 08-579 210 00

Måndag - fredag, 08.00 - 17.00

Torsdagar tar vi emot besök fram till 18.30

kontaktcenter@sollentuna.se

Sollentuna kommun ger ett mycket gott bemötande, snabba svar på e-post och direkta svar på enkla frågor via telefon.

Det visar Servicemätningen, en undersökning där en del av resultaten redovisas som en del i Kommunens kvalitet i korthet, som genomförs av Sveriges kommuner och landsting.

Undersökningen visar bland annat följande:

  • Alla e-postmeddelanden (100 procent) som skickades till Sollentuna kommun under undersökningsperioden fick svar inom två dagar. Resultat placerar Sollentuna i toppen bland kommunerna när det gäller svar på e-post.
  • Andelen personer som direkt får svar på en enkel fråga när de tar kontakt med kommunen har ökat från 34 till 61 procent. Resultatet innebär att Sollentuna ligger betydligt högre än genomsnittet.
  • Det bemötande man får när man kontaktar kommunen är bättre än för genomsnittskommunen. Sollentuna kommun får 87 poäng av 100, vilket är bättre än resultatet för året innan, som låg på 81 poäng.

Undersökningen Servicemätningen omfattar ett stort antal olika mått. De mått som redovisas ovan skickas vidare till Sveriges kommuner och landsting, SKL och jämförs där med resultat från andra kommuner.