Cookies på den här webbplatsen används för att förbättra för dig som besökare och att optimera av webbplatsen. Läs mer om cookies

Elektronisk leverantörsfaktura

Dela på sociala medier
Tipsa
Kontakt

Kontaktcenter

Välkommen att höra av dig till kontaktcenter. Vi hjälper dig!

Telefon: 08-579 210 00

Måndag - fredag, 08.00 - 17.00

Torsdagar tar vi emot besök fram till 18.30

kontaktcenter@sollentuna.se

Som leverantör till Sollentuna kommun ska du använda e-faktura. Det innebär att du skickar dina leverantörsfakturor till kommunen elektroniskt. Det är enklare och billigare för dig som leverantör och kortare handläggningstider gör att vi kan betala...

Sollentuna kommun använder sig av en e-fakturastandard som heter Svefaktura. 

Det finns olika alternativ för hur du kan skicka e-faktura:

InExchange Fakturaskrivare

InExchange Fakturaskrivare gör det möjligt för dig att skicka elektroniska fakturor direkt från ditt affärssystem. Fakturaskrivaren skickar informationen till InExchange, som i sin tur omvandlar utskriften till en elektronisk faktura.

InExchange Filexport

Om du redan idag har möjlighet att skapa en Svefaktura direkt i affärssystemet, så kan du exportera fakturorna till InExchange.

Internetbaserad tjänst

Om du inte har ett affärssystem där du kan registrera fakturorna går det bra att göra detta via Internet. Du kan välja att registrera dig hos någon av kommunens  samarbetspartners.

Om du vill veta mer och hur du ansluter dig till e-fakturering ska du ta kontakt med kommunens samarbetspartner InExchange, tel. 0500-44 63 60 e-post: info@inexchange.se

Publicerad: 10 april 2018