Cookies på den här webbplatsen används för att förbättra för dig som besökare och att optimera av webbplatsen. Läs mer om cookies

E-fakturor via Fakturaportalen

Dela på sociala medier
Tipsa
Kontakt

Kontaktcenter

Välkommen att höra av dig till kontaktcenter. Vi hjälper dig!

Telefon: 08-579 210 00

Måndag - fredag, 08.00 - 17.00

Torsdagar tar vi emot besök fram till 18.30

kontaktcenter@sollentuna.se

Företag som inte kan skicka e-fakturor från sina system kan använda en fakturaportal hos Inexchange eller Fakturaportalen. Efter att ni registrerat er hos någon av leverantörerna kan ni skicka fakturor till oss. Registrering görs på deras webb.

Kontakt:
Inexchange AB, www.inexchange.se/ tfn 0500-446 360, info@inexchange.se

Fakturaportalen www.fakturaportalen.se tfn 08-446 34 00 
support@fakturaportalen.se  

Sollentuna kommun betalar via bankgiro om leverantören har sådant. Använd därför alltid bankgiro om sådant finns när ni skickar e-faktura till kommunen.

För att kunna skicka elektroniska fakturor är det ett absolut krav att du får en korrekt referenskod från kommunens beställare. Kommunens standard består av 10 tecken, 3 bokstäver följt av 4 siffror bindestreck 2 siffror exempel: KLK3140-10

Om du som fakturautställare är osäker över t.ex. vilken beställarreferens som ska användas går det bra att kontakta Sollentuna kommuns redovisningsenhet.