Cookies på den här webbplatsen används för att förbättra för dig som besökare och att optimera av webbplatsen. Läs mer om cookies

E-faktura i Sollentuna kommun

Dela på sociala medier
Tipsa
Kontakt

Kontaktcenter

Välkommen att höra av dig till kontaktcenter. Vi hjälper dig!

Telefon: 08-579 210 00

Måndag - fredag, 08.00 - 17.00

Torsdagar tar vi emot besök fram till 18.30

kontaktcenter@sollentuna.se

Vi både tar emot och skickar e-fakturor. Kommuninvånare kan idag betala sina fakturor elektroniskt. Vi hanterar också e-fakturor från leverantörer till kommunen.

Till dig som är kommuninvånare

Du kan  förenkla betalningen av räkningar till Sollentuna kommun. Med tjänsten elektronisk faktura får du din faktura direkt till din Internetbank i stället för på papper hem i brevlådan.

Till dig som är leverantör till Sollentuna kommun

Vi samarbetar med Inexchange, Evry och Expert systems för att kunna ta emot e-fakturor. Samarbetet möjliggör att vi kan erbjuda ett flertal olika lösningar för mottagande av e-fakturor.

Vi erbjuder även för de leverantörer som inte själva kan skicka e-fakturor från sina system att registrera fakturor i en Fakturaportal och på så sätt skicka fakturan elektroniskt.

Som e-fakturautställare finns många fördelar:

  • Registrering och sändning av fakturor via en fakturaportal är gratis
  • Det är enkelt att skicka elektroniska fakturor
  • Du får kvittens via mail när fakturan skickats
  • Fel i elektroniska fakturor minimeras och kan betalas i rätt tid
  • Fakturan kommer direkt till kommunen och riskerar inte att försvinna på vägen
  • Du slipper postgången och portokostnaden
  • Fakturan når mottagaren snabbare!
Publicerad: 19 november 2018