Till navigation Till innehåll (s)

Merkostnader vid ordinarie assistents sjukdom

Här finns information och ansökan för assistansanordnares begäran om ersättning för merkostnader vid ordinarie assistents sjukdom.

Ansökan för merkostnader som assistansanordnare

En begäran om ersättning för merkostnader vid ordinarie assistents sjukdom (sjuklön) enligt 9 § 2 LSS är en begäran från en assistansberättigad om utökad assistans. Detta på grund av att ordinarie assistent blivit sjuk och ersatts med en vikarie. Det uppstår då en merkostnad för assistansutföraren, då man behöver betala ut sjuklönekostnader till den ordinarie assistenten samt lön till vikarien. Kommunen står för de merkostnader som uppstått för den ordinarie assistenten.

Information och ansökan

Faktura med ansökan och underlag skickas via e-faktura till:
Sollentuna kommun, referens: VOK1175-13

Information om e-faktura

Faktura med ansökan och underlag via fysisk post skickas till:

Sollentuna kommun
Skanning VOK 1175-13
191 86 Sollentuna

OBS! Ansökan och underlag utan faktura eller kompletteringar skickas till:

Sollentuna kommun
Robert Persson
Vård- och omsorgskontoret
191 86 Sollentuna 

 

Mer läsning för dig